Forside / Nyheder / Ledelse / En branchedag med udvikling
Lars Pind og Visutech trak stor opmærksomhed med deres præsentation af 3D-printeren fra Massivit, som blandt andet kan printe in-store marketing materiale, fx denne overdimensionerede kaffekop.

En branchedag med udvikling

I sidste uge havde Skiltebranchen i Danmark inviteret til branchedag. En heldagskonference i Taastrup med 50 deltagere.

Det blev en dag med mange gode input om alt fra forretningsudvikling, effektivisering, brugen af sociale medier med mere. Her følger et ganske lille pluk af nogle af de mange guldkorn.

Trusler bliver til muligheder
Lis Lykke og Søren Winsløw indledte med at tale lidt om indtryk fra markedet og de trusler, der kan påvirke branchens udvikling. Men truslerne blev også hurtigt vendt til muligheder. Hvis kunderne fx ønsker at lave flere opgaver selv, så hjælp dem med alle ”rugbrødsopgaverne” og udfør så de mere krævende og spændende for dem hos jer selv. Indgå partnerskaber, alle behøver ikke at have alt udstyr selv, men tilbyd kunderne hele paletten af opgaver. Og 3D print, kan det ikke også bruges hos skiltevirksomheder? Hvorfor ikke?

3D Print og forslag om et partnerskab
Det fortalte Visutech senere meget mere om, og de havde nogle flotte prøver med på opgaver, der passede perfekt ind i de produkter, skiltevirksomheder tilbyder deres kunder. Visutechs Massivit 3D-printer koster lidt mere end lommeuld, men Jan Stevnsborg foreslog hurtigt, at flere kunne gå sammen om investeringen. Og han bød ind med 1/10 på stedet.

Effektivitet, lysende muligheder og et spændende produkt
Kim Harris fra Vikiallo fortalte om, hvor meget mere sikkert og hurtigt det er at foretage opmålinger ude i marked med digitalt udstyr. Og PMH Systems præsenterede deres Reboard plader, der kan bruges til rigtig, rigtig mange opgaver. Det lukker op for nye forretningsmuligheder. Det gør løsninger med LED Lysskilte fra Kildeberg også.

Facebook, Instagram eller twitter?
Men det hjælper ikke kun at kunne se muligheder. De skal også kommunikeres til markedet. Alle taler om de sociale medier, men hvordan bruger vi dem bedst? Det fik vi et engageret indlæg om fra Troels Pleimert fra Identitet og Design. Han talte ikke så meget om LinkedIn, men mere om facebook, Instagram og twitter. Sidstnævnte er nok mere for politikere og ”kendisser” end for en skiltevirksomhed, der vil sælge et storformatbanner eller en bilindpakning.

Ordrestyringsprogram udviklet direkte til skiltebranchen
Endelig var Esben Maack Brandt fra Maack IT på talerstolen med et ordrestyringsprogram udviklet helt specielt til skiltebranchen. Det er da noget af et tilbud, og det lød som om, der var god interesse for produktet.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.