Forside / Nyheder / Ny Versafire til produktions-segmentet
Martin Unterleider fra Unterleider Medien Gruppe ved siden af den nye Versafire EP digital printer fra Heidelberg.
Martin Unterleider fra Unterleider Medien Gruppe var blandt de første til at afprøve den nye Versafire EP.

Ny Versafire til produktions-segmentet

Damgaard Jensen kapagnebanner 43-47 Macrodot kampagnebanner 41-46/18

I marts introducerede Heidelberg næste generation af deres tonerbaserede digitalprintere. Først kom Versafire EV, som er møntet på det mere kreative marked med flere specialfarver udover de gængse CMYK. Nu kommer Versafire EP. En ren CMYK-løsning, der er mere fokuseret på produktivitet.

Begge maskiner er baseret på Ricohs Pro C9200-serie, men er udstyret med Heidelbergs egen Prinect DFE (Digital front End). Prinect er udviklet til at arbejde i miljøer med både traditionel og digital produktion og giver, ifølge Heidelberg selv, et meget enkelt og overskueligt prepress workflow.

Nye medietyper og størrelser

Betatester Martin Unterleider fra Unterleider Medien Gruppe fortæller om sit indtryk af maskinen:
– Versafire EP er præget af høj brugervenlighed blandt andet takket være den nye Prinect DFE. For første gang er vi nu i stand til at printe på struktureret papir i høj kvalitet. De nye bannerstørrelser på 1,030 mm i duplextilstand og 1.260 mm i simplex-tilstand muliggør et væld af nye applikationer. Vi kan for eksempel nu udskrive en 8-siders flyer på begge sider og med individuel tilpasning i en arbejdsgang, noget der ikke tidligere var muligt i denne papirlængde.

Versafire EP producerer 115 eller 135 A4 sider i minuttet, og kan behandle papirer op til 450 gram pr. m². Den automatiske inline-kalibrering sikrer høj farvekonsistens. Den har desuden mekanisk sideregistrering, hvilket sikrer den bedst mulige pasning. Versafire EP fås som 4-farveprinter og vil være tilgængelig i Europa fra juni, og på andre markeder kort tid efter.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.