Forside / Nyheder / Kommunikation / Datagraf Communications skifter navn

Datagraf Communications skifter navn

Macrodot kampagnebanner 21/22

Datagraf Communications med rødder i det århusianske trykkeri Datagraf, har mere end 30 år på bagen, og de har i mange år haft afdeling også i København.

Som navnet siger, arbejder de med kommunikation og indhold. Og kunderne tæller en række organisationer, virksomheder og brands, som de har hjulpet med at udvikle indholdskoncepter og fortællinger for.

Datagraf Communications er i dag ejet af Aller koncernen, som også ejer det svenske bureau OTW – Off the Wall. De har kontoret i Stockholm, Göteborg og Malmø. Nu bliver de to contentbureauer slået sammen til ét under navnet OTW.

Adgang til førende indholdsstrateger og historiefortællere

Med sammenlægningen bliver OTW et af Nordnes største contentbureauer. Og udviklingen af fortællinger er stadig produktet. Men nu bliver det muligt at tilbyde endnu bedre rådgivning, da der bliver adgang til førende indholdsstrateger og historiefortællere. Endvidere giver den tætte relation til Aller mulighed for at trække på en omfattende analyseafdeling,lyd- og videoproduktion og event med mere.

OTW fortsætter med alle eksisterende afdelinger med Annette Bach, der siden 2017 har været adm. direktør i Datagraf, som ny adm. direktør for hele den nye store OTW-organisation.

– Vi vil skabe fortællinger, så vores kunder kan skabe forandring – uanset om de bliver fortalt i et magasin, på video, som podcast, via de sociale medier eller på en anden af de utallige platforme, som virksomheder og organisationer har til rådighed i dag, fortæller Annette Bach.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.