Forside / Nyheder / Marked / Hellbrandt Trykcenter skruer op for plakatkapaciteten
Direktør og indehaver af Hellbrandt Trykcenter, Tonny Gavlin, med sin nye investering – en Canon Océ Colorado.

Hellbrandt Trykcenter skruer op for plakatkapaciteten

Damgaard Jensen kapagnebanner 43-47 Macrodot kampagnebanner 41-46/18

Tonny Garlin, administrerende direktør og indehaver af trykkeriet Hellbrandt Trykcenter i Hvidovre, var taget med Canon til München for at se på produktionsudstyr. Men hvor de fleste andre deltagere havde deres fokus rettet mod højvolumen produktionsprintere og den spændende Varioprint i300, så havde Tonny Garlin en helt anden dagsorden.

Hos Hellbrandt Trykcenter laver de op mod 500 plakater om måneden plus i hundredvis af roll-ups. Med en produktionstid på op til 15 minutter pr. plakat med det nuværende udstyr, plus håndskæring af roll-ups, var der potentiale for effektivisering ved indkøb af nyt udstyr. Interessen var faldet på storformatprinteren Colorado og et integreret Summa skærebord. Med denne løsning skulle produktionstiden kunne sænkes til to minutter pr. plakat/roll-up. Og Tonny Garlin kunne lide hvad han så. I hvert fald valgte han på stedet at skrive under på en aftale, med forventet installation omkring 1. november.

De har hidtil anvendt en Canon IFP Pro 4000 storformatprinter med 12 farver. Den skal fortsat levere de mest eksklusive opgaver. Langt hovedparten af opgaverne kan dog fint løses af den kommende Colorado, siger Tonny Garlin.
Hellbrandt har investeret en del inden for det seneste år. I 2017 købte de en Canon imagePRESS C10000VP og i år har tilføjet en imagePRESS C850 med XL-skuffe til bannere.

Tonny Garlin fortæller i øvrigt, at Hellbrandt er det eneste FOGRA-certificerede trykkeri i Danmark. De har certifikat på farvepræcision på ikke mindre end 15 forskellige medier, og for at bevare certifikatet skal de kontrolleres fire gange om året. Men når rutinen er indarbejdet er det ikke noget problem, slutter Tonny Garlin.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.