Forside / Nyheder / Marked / 80 år – og stadig med fuld fart på!
Fabrikant og kemigraf, Jørgen Windelev, fylder 80 år lørdag 10. november.

80 år – og stadig med fuld fart på!

Damgaard Jensen kapagnebanner 43-47 Macrodot kampagnebanner 41-46/18

Fabrikant og kemigraf, Jørgen Windelev, fylder 80 år lørdag 10. november. Allerede i 1960 blev Jørgen Windelev selvstændig og i 1974 etablerede han firmaet Jørgen Windelev A/S, der ligger på Valhøjs Allé i Rødovre og har speciale i klicheer og trykmateriale til emballage.

De senere år har virksomheden med 25 ansatte opbygget en stærk position som en af verdens førende leverandører til producenter af sodavands- og øldåser med salg til mere end 50 lande i Asien, Mellemøsten og Afrika foruden Europa og Nordamerika. Senest har Jørgen Windelev A/S i efteråret – kort før grundlæggerens runde dag – investeret et millionbeløb i dels en ny lasergravermaskine, dels en specialfremstillet og robotstyret CNC-fræser. Den sikrer, at klicheerne kan monteres på trykmaskinerne langt mere præcist – og på kortere tid – end tidligere.

I forvejen har virksomheden gennem en årrække været leverandør til emballageindustrien, som fx fremstiller bægre, tuber, plastikspande, bæreposer og papirsposer med trykmateriale fra Jørgen Windelev A/S.
For to år siden blev datteren Louise Windelev ansat som adm. direktør, men Jørgen Windelev deltager dagligt i virksomheden, bl.a. i salgsarbejde på internationale grafiske messer og ved kundebesøg på trykkerier.

Privat har Jørgen Windelev bevaret ungdommens interesse for cykling. 80 års dagen fejres i Fjernøsten som deltager i Bali Audax-løbet på 410 km over to dage. Motionsløb er en anden passion, og for en måned siden var Jørgen Windelev blandt de få løbere, som havde været med i samtlige 50 af dagbladet BT’s Eremitageløb siden 1969.

Fødselsdagen er ikke genstand for nogen større markering, i stedet er planen i foråret 2020 at samle personale, forretningsforbindelser og samarbejdspartnere til 60 års jubilæet som selvstændig.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.