Forside / Nyheder / Marked / Heidelberg og MBO får nej til sammenlægning
Thomas Heininger, koncernchef for MBO.

Heidelberg og MBO får nej til sammenlægning

P&M sommerferiebanner SIPP/AGI kampagnebanner når plads

MBO Group forbliver en uafhængig virksomhed efter den planlagte fusion med Heidelberg er blevet afvist af de tyske konkurrencemyndigheder. MBO Group vil nu fortsætte med at fokusere på deres brands (MBO og Herzog + Heymann) til industriel efterbehandling samt vækstsegmenterne inden for det farmaceutiske område og digital trykning.

Som en dominerende producent af falsemaskiner og efterbehandlingsudstyr har selskabet systematisk tilpasset sin virksomhed til de store ændringer i trykbranchen. Dette omfatter bl.a. investering i Finishing 4.0 software løsninger til produktionsplanlægning og analyse, der væsentligt forbedrer effektiviteten i det stadig mere digitaliserede efterbehandlingssegment.

– Vi har gjort enorme fremskridt i omstruktureringen af virksomheden, siger MBO koncernchef Thomas Heininger. I modsætning til de generelle markedstendenser er gruppen vokset i 2018, og vi kan også rapportere en positiv indtjeningsudvikling.

MBO Group har i det igangværende år et tilfredsstillende niveau af nye ordrer og forventer derfor igen en betydelig vækst i 2019. Samtidig vil selskabet samarbejde tættere med sine globale repræsentationer for at styrke aktiviteterne på de internationale markeder.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.