Forside / Artikler / Tekstilmarkedet rummer et stort potentiale for mange grafiske virksomheder
L-Shop Team udkommer med et omfattende katalog på dansk. Men onlineportalen, hvor man hurtigt kan få et overblik via en avanceret filtrering, er det vigtigste redskab for kunderne, fortæller administrerende direktør Jacob Bertelsen.

Tekstilmarkedet rummer et stort potentiale for mange grafiske virksomheder

Damgaard Jensen Kampagnebanner 20+21

Mange print- og skiltevirksomheder har formentlig prøvet, at kunderne, udover streamers, flyers og bannere, godt kunne bruge noget beklædning til fx at brande deres medarbejdere. Et mersalg der kunne være dejligt at trække ind i forretningen, hvis det er nemt og ikke kræver for meget viden om materialer.

L-Shop Team er oprindeligt et tysk tekstiltrykkeri, som i 2000 valgte at udnytte deres gode leverandøraftaler og mange års kompetence til at etablere videresalg af tekstiler til andre tekstiltrykkerier. Det blev hurtigt en afgørende del af forretningen. I 2011 lukkede trykkeridelen og herfra har det været en ren grossistvirksomhed.

En overskuelig webshop skal åbne døren for det grafiske marked

Succesen har været markant. Fra at være en overvejende tysk grossist er de i dag repræsenteret i syv lande inklusive Danmark. L-Shop Team har udviklet en avanceret hjemmeside, hvor man kan finde flere end 6.000 forskellige artikler inden for tekstiler til branding. Det gælder T-shirts, sweatshirt, kasketter, håndklæder, bamser og meget andet.

Det avancerede består i, at hjemmesiden har ret enestående filtre, hvor informationer kan krydses på alle mulige måder. Det gør det hurtigt og nemt at indsnævre valgmulighederne, så man ikke drukner i information. Når du har fundet det, du tror kunde efterspørger, kan du lave et pdf-udtræk med både billede og beskrivelse, der kan sendes direkte til kunden, som derved slipper for selv at skrive en masse og undgår fejlbeskrivelser. Al information er i øvrigt på dansk og meget detaljeret.
Der er mellem 40 og 50 filtre, så du kan søge helt ned på meget specifikke detaljer som fx forarbejdning, tekstilblanding, lukkemekanismer, øko-mærkning og sogar Pantone-farve.

– Med det dette ”værktøj” er det pludseligt meget nemmere at købe tøj samt udfærdige et tilbud, fortæller Jacob Bertelsen.
L-Shop Team kan også tilbyde gode faste kunder en whitelabel-løsning, hvor shoppen kan brandes med kundens eget logo og farveunivers.

Fuldautomatisk lagerstyring gør små ordre til en leg

L-Shop Team har flere end 6.000 forskellige varer i deres sortiment som leveres fra et centralt lager i Tyskland. Alle varer der bestilles inden kl. 13.00 afsendes samme dag og er fremme senest to dage efter bestilling, forklarer Jacob Bertelsen.

Lageret er udstyret med 240 robotter, der er i konstant bevægelse og bringer kasserne med varer frem til de medarbejdere som pakker varerne. Metoden gør at de har en ekstrem lav fejlprocent i deres leverancer. L-Shop Team ekspederer mellem 5.000 og 7.000 pakker om dagen til syv lande i Europa, herunder Danmark.

Man kunne på den baggrund tro, at L-Shop Team kun betjener store kunder, men faktisk er de specialister i små ordre. I kraft af det avancerede lager spiller det ingen rolle, om en ordre er stor eller lille. Om pakkeren skal tage en, to eller 10 skjorter op af en kasse betyder uendeligt lidt. Alt det andet tager robotterne sig af.

Tekstiler i blodet

L-Shop Team har været repræsenteret i Danmark siden 2015, hvor også Jacob Bertelsen tiltrådte som direktør. Jacob er udlært i det, der dengang var Europas største sportsforretning i München. Sidenhen har han bl.a. arbejdet for H2O i Tyskland og for Hummel i Danmark. Da L-Shop Team skulle åbne i Danmark, blev Jacob kontaktet af den ene af de to stiftere af virksomheden, der huskede den engagerede dansker fra tidligere samarbejde.
L-Shop Team Danmark holder til i World Trade Center i Ballerup og beskæftiger for tiden seks medarbejdere.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.

Skriv et svar

Din e-mail vil ikke være synlig.Tvungne felter er markerede *

*