Forside / Nyheder / Nemprint flytter grænsen for hvornår digital DTG kan betale sig
Steffen Fanggård (tv), fra leverandøren JUHL, ønsker John Brixen tillykke med den nye Kornit Storm HD6.

Nemprint flytter grænsen for hvornår digital DTG kan betale sig

For at kunne konkurrere om de større DTG-opgaver købte Nemprint/Tekstil-Tryk.dk i 2015 en Kornit Storm II. Det er en industriel DTG-printer og var den første af sin art i Danmark. Den markerede en ny epoke, hvor digitalprint for alvor begyndte at være et alternativ til serigrafien, når det gjaldt større oplag af fx T-shirts, tøjer eller jakker.

Nu udskifter de deres Kornit Storm II med en nyere model – Storm HD6 – som har en række nye features, der endnu engang vil flytte grænsen for, hvad der kan lade sig gøre digitalt. Medindehaver og daglig leder, John Brixen, fortæller:

– Der findes mange glimrende printere i desktop-segmentet, men hvis du vil have en chance for at byde ind på de lidt større ordre, skal du have en kapacitet, der kan klare en peak-produktion. Storm HD 6 kan klare omkring 80 T-shirt i timen på stoffer med minimum 50 % bomuld.

Ny farveteknologi øger konkurrenceevnen

Udover den højere produktionskapacitet fortæller John Brixen også, at Storm HD6 er baseret på en helt ny farveteknologi, der har en række interessante egenskaber. For det første kan de printe i en højere opløsning og dermed med en bedre detaljeringsgrad.

De kan printe med et tyndere farvelag og opnå samme kvalitet. Det giver lavere driftsomkostninger og er med til at flytte grænsen for, hvornår digitalt er et alternativ til serigrafi, naturligvis sammen med det forhold, at der ingen startomkostninger er. Endelig er den nye maskine udrustet med seks farver i stedet for fire, hvilket giver mulighed for et langt større farvespektrum.

Nemprint/Tekstil-Tryk.dk har købt den nye printer hos Juhl og ser frem til at få den installeret sidst i oktober.

Nemprint/Tekstil-Tryk.dk er et online-trykkeri der har omkring 80 % af omsætningen fra deres webshop. Nemprint/Tekstil-Tryk.dk skaber hovedparten af deres omsætning som underleverandør til andre trykkerier og reklamebureauer, men sælger også til private og slutbrugere.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.