Forside / Nyheder / Ledelse / Xerox optrapper kampen om HP

Xerox optrapper kampen om HP

P&M sommerferiebanner

Efter at HP’s ledelse afviste Xerox’ tilbud om overtagelse har Xerox valgt en mere aggressiv strategi. Xerox har, ifølge onlinemagasinet Printweek, bebudet, at de vil gå direkte til HP’s aktionærer med deres tilbud. Ifølge artiklen vil Xerox byde kurs 33 for en aktie som pt. er kurssat til 22.

Xerox har fremstillet en investorpræsentation, der beskriver planerne for fusionen, og de synergier, de hævder, vil blive genereret.

John Visentin, administrernde direktør hos Xerox udtaler:
– I denne præsentation giver vi en oversigt over værdien af vores tilbud og to af de største potentielle fordele, som fusionen vil give – omkostningssynergier og indtægtssynergier.
Ved at høste disse synergier, vil det nye selskab være både mere rentabelt og bedre positioneret til at give kunderne en stærkere blanding af produkter, tjenester og support, end de to firmaer kan opnå hver for sig.

Udover de rent økonomiske fordele påpeger John Visentin, at fusionen vil sætte det nye selskab i førersædet når det gælder påvirkningen af markedet de kommende årtier.

Oven i de omkostningsbesparende synergier på anslået 2 milliader dollars skitserer Xerox muligheden for at sælge Xerox-software til HPs kundeportefølje. Det gælder fx XMPie og FreeFlow, som anslået 10.000 HP Indigo-brugere og 50.000 storformatbrugere kunne have glæde af.

Xerox siger også i præsentationen, at den kombinerede produktportefølje inden for toner- og inkjetprint, omfatter produkter for 95 milliarder dollars. Produktionsprintmarked vil se den mest komplette og konkurrencedygtige portefølje på tværs af alle segmenter.

Investorpræsentationen kan ses her på Xerox’ hjemmeside.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.