Forside / Nyheder / Kommunikation / Virker relationsmarkedsføring stadig?

Virker relationsmarkedsføring stadig?

Engang før jul fik jeg en invitation til et gå-hjem-”mercoevent” med håndboldspilleren Daniel Svensson som hovedtaler. Jeg er ikke specielt sportsinteresseret, så lagde invitationen lidt til side. Men gik alligevel og tænkte lidt over invitationen. Hvorfor havde Mercoprint egentlig inviteret til dette arrangement. Var det en genoptagelse af ”relationsmarkedsføring” som et led i deres markedsføringsstrategi?

Jeg blev nysgerrig og meldte mig til mødet, heldigvis i så god tid, at der stadig var plads. Mødet blev senere meldt udsolgt.

Torsdag i vinterferien i uge 7 fandt eventet sted. Og det var et møde, der var relationsskabende.

Gæsterne hilste alle på Daniel Svensson, som var åben og meget imødekommende over for alle, også mig, der ikke kendte så meget til hverken hans håndboldkarriere eller hans sygdomsperioder.

Og hvilket foredrag. Da Ole Haupt fra Mercoprint havde budt velkommen og fortalt lidt om virksomheden og deres igangværende tiltag for at imødekomme både egne og kunders ønsker omkring klima- og miljøvenlige produkter, samt hvordan de støtter op om både sports- og NGO-virksomheder, blev ordet givet til Daniel Svensson.

Det blev til en levende beretning om livet som professionel håndboldspiller. Men det hele startede allerede da han som 4-årig blev meldt ind i en håndboldklub, så han kunne lære at vinde og tabe med samme sind.

– Det lærte jeg heldigvis aldrig, for så var jeg ikke blevet en elitespiller, lød det fra Daniel Svensson.

Foredraget blev også en fortælling om at ”ville”, og om udfordringerne ved at blive ramt af lymfecancer.

– Jeg kunne slet ikke have det, fortalte Daniel Svensson om den første periode som cancerpatient.

Hvorfor lige ham, en sund og sportstrænet ung person? Men så en dag så han en lille kræftramt dreng, der bare smilede over hele hovedet. Det blev vendepunktet. Han besluttede, at tage kampen op, for han ville tilbage til håndbold på eliteplan. Han ville tage en dag ad gangen.

Behandlingen virkede. Daniel Svensson blev erklæret rask, kom tilbage til håndbold, men efter et par år blev han ramt af en ny kræftsygdom. Det var hårdt, også hårdere end første gang, men en dag ad gangen, og Daniel Svensson kom også gennem en ret hård kemobehandling og blev erklæret rask.

Men fysikken var ikke længere til håndbold på eliteplan. Der kom dog andre tilbud, og det var ikke bare fra Vild med Dans, men også fra Ajax Håndbold, hvor Daniel Svensson i dag er direktør.

Det var et livsbekræftende foredrag, og et foredrag, der fik os alle til at tænke lidt over livet, og jeg tror flere af os, kørte hjem med det fortsæt, at glæde os over hver dag i livet.

Det var et relationsskabende møde. Mercoprint er en virksomhed med mange sælgere. De fik i torsdags skabt en ny relation til deres kunder, som ikke bare har noget med deres produkter at gøre, men også med en fælles mindeværdig oplevelse.

De fleste af billederne er lånt fra Mercoprints Instagram-side.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.