Forside / Nyheder / Marked / En ny mikrofabrik til tekstiler på Drupa

En ny mikrofabrik til tekstiler på Drupa

Müller Martini kampagnebanner – maj 2020

Digital tekstilprint er et marked i vækst, og selv om det måske ikke lige er et forretningsområde, de fleste trykkerier overvejer at gå ind i, så har drupa alligevel fundet det så fuldt af muligheder for branchen, at de har ”opfundet” Touchpoint Textile.

I Touchpoint Textile bydes der på en mikrofabrik, hvor der demonstreres og tilbydes en platform for et tværsektorielt samarbejde med nye projekter og produktideer.

På mikrofabrikken vil man kunne opleve en fuldt integreret produktionskæde fra kundespecifikationer og design til færdige produkter. Der bliver virkelig tale om en integration, hvor mange teknologier spiller en rolle, når det demonstreres, hvordan der opstår nye muligheder med digitalisering og direkte kundeinteraktion med fx dataoverførsel til virtual og augmented reality. Og hele processen med fx digitalprint, klip og farvestyring bliver integreret i produktionsmiljøet.

Alle der besøger Touchpoint Textile vil få mulighed for at opleve et 360 graders overblik over udvikling og tendenser inden for vækstområdet: digital tekstilprint.

Et besøg i Touchpoint Textile kunne være inspiration til et nyt forretningsområde, så det er værd at afsætte plads i kalenden.

Drupa afholdes i Düsseldorf den 16. til 26. juni i år.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.