Forside / Nyheder / Marked / Vandbaserede farveprint med høj densitet og højeste miljø-klassifikation

Vandbaserede farveprint med høj densitet og højeste miljø-klassifikation

Müller Martini kampagnebanner – maj 2020

Roland introducerer den nye EJ-640 DECO-printer. Den er, ved hjælp af økologisk vandbaseret blæk, designet til print af højkvalitets interiør løsninger.

EJ-640 DECO er udviklet specifikt til at imødekomme kravene i det blomstrende interiør-marked. Den kan producere skræddersyede tapeter, lampeskærme, persienner, plakater, udstillingsgrafik, samt udendørs kampagner og meget andet. Den imødekommer den voksende appetit til miljøvenlige produkter – og design, der skiller sig ud fra mængden.

Om den nye printer siger Rachael Taylor, interiørdesigner, kreativ stylist og medstifter af Make it in Design: – EJ-640 DECO printeren er perfekt til skræddersyede tapeter – en fantastisk måde, hvorpå jeg kan fremvise mine egne designs. Roland DG har virkelig forstået, hvad designere og forbrugere efterspørger til indretningen af boligen. Jeg elsker især det mere naturlige udseende på printene sammen med dets miljøvenlige profil.

Lamp on a night table next to a bed.

Den vandbaserede trykfarve har høj densitet og er kompatible med en lang række medier. Det gælder bestrøgne og ubestrøgne, PVC-frie samt helt almindelige tapeter fra bæredygtige kilder. EJ-640 DECO-blæk leverer vaskbare prints med den højeste AgBB-rating* på A + for indendørsluftkvalitet.

De hurtigtørrende trykfarver kræver ingen afgasning for at muliggøre print, efterbehandling og levering samme dag. Sammen med holdbare skrivehoveder, tørring ved lav temperatur og reducerede blækomkostninger på op til 50% sammenlignet med lignende printersystemer er EJ-640 DECO det godte valg for kunder, med strenge krav til indretningen.

*) AgBB (Ausschuss zur gesundheitlichen Bewertung von Bauprodukten) er den tyske pendant til det amerikanske GreenGuard, som tester og certificerer produkter, der har betydning for indeklimaet.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.