Forside / Nyheder / Marked / Agfa: Vi er dybt engageret i at holde forsyningskæden åben

Agfa: Vi er dybt engageret i at holde forsyningskæden åben

P&M sommerferiebanner

Dagens trykkerier står over for svære udfordringer, som ikke er blevet mindre med Corona-krisen. Men hvad med leverandørerne? Vi har spurgt en række leverandører om, hvordan de oplever krisen og hvad de gør for, at støtte deres kunder. Denne gang taler vi med Kenneth Rasmussen fra Agfa.

Beskriv, hvordan I oplever markedet og hvordan I har indrettet jer på den nuværende situation.

Corona-situationen påvirker os alle, både virksomheder og helt personligt. Ingen har oplevet noget lignende før. Der er behov for helt individuelle løsninger afhængigt af forretningsområder, aktiviteter og strategier.
Situationen har også haft indflydelse på vores forsyningskæde samt produktions- og serviceorganisationer over hele verden. Vi er dybt engageret i at holde forsyningskæden åben, og i at træffe alle de nødvendige forholdsregler for at garantere, at vi kan støtte kunderne, samtidig med at vi beskytter vores medarbejders sundhed og sikkerhed. Det betyder fx, at vi har implementeret et rejseforbud for vores ansatte, bortset fra missionskritiske opgaver, og at de arbejder hjemmefra så meget som muligt.

Hvordan sikrer I, at kunderne får den nødvendige support og service?

I den sammenhæng forsøger vi så vidt muligt at udvikle projekter og forretninger via telefon eller fjernkonferenceværktøjer (web / video). Vi stræber efter at kunne levere maskiner og forbrugsstoffer til tiden. I tilfælde af forsinkelser vil vi kontakte kunden personligt. Og det er altid muligt at få fat i et serviceteam i nødssituationer.

Hvordan opretholder I generelt kontakten til kunderne?

Vi bruger forskellige medier for at opretholde kontakten med vores kunder og partnere: Det gælder fx telefon, mail, remote service, besøg på stedet, webex og nyhedsbreve.
Udfordringerne er store, men det er også vores indtryk, at krisen er med til at styrke relationen til kunderne. I de kommende dage og uger vil vi fortsætte med at overvåge situationen nøje og tilpasse vores politikker og levere opdateringer efter behov. Vi er sikre på, at vi gør det rigtige, og at vi kommer stærkere ud af denne situation.

Hvordan tror du, at markedet vil være påvirket det næste års tid?

Jeg tror, at virkningerne af denne krise først kan opgøres senere, når hele situationen bliver mere gennemsigtig. Men det må få store konsekvenser for både den enkelte og virksomhederne.

Tror du, at krisen vil påvirke, hvad kunderne efterspørger efter krisen?

Det er det for tidligt at sige noget om. Men jeg forventer ændringer i, hvad kunderne efterspørger.

Hvordan forbereder I jer på ”genåbningen” af Danmark?

Vi har ikke haft lukket. De sidste par uger har vi udført en installation af den nye Inkjet-storformatprinter Tauro H2500, og i øjeblikket er vi i gang med at installere to VLF CtP’ere.

Den udskudte FESPA er mindre end et halvt år væk (og Drupa mindre end et år væk). Har Corona-krisen betydet noget for, hvad I kommer til at udstille/fokusere på?

Corona-krisen vil helt sikkert få indflydelse på vores engagement i fremtidige udstillinger. Det er for tidligt at sige noget om, hvad det konkret betyder for Agfas måde at udstille på i fremtiden. Men jeg tror – og det gælder formentlig de fleste udstillere, og vel også besøgende – at vi alle vil gentænke vores deltagelse på udstillinger fremover.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.