Forside / Nyheder / Marked / Sign Service: Krisen har ledt til nye produkter og ny webshop
Produktionen af åndedrætsværn har været en stor succes, og Sign Service har måtte søge ekstern produktionskapacitet.

Sign Service: Krisen har ledt til nye produkter og ny webshop

Reklameland november 2020

En underleverandør som Sign Service har ofte et lidt bredere billede af, hvordan en krise som den igangværende forløber. Det skyldes deres brede sortiment til skiltebranchen og deres store kontaktflade, med mange forskellige kundetyper. Hvordan oplever de krisen og hvordan tror de den udvikler sig i den kommende tid? Vi har talt med direktør og medindehaver Benny Eriksen.

Direktør og medindehaver Benny Eriksen fra Sign Service mener, at de har været hårdt ramt, men at de også har fået noget godt ud af krisen.

Hvordan har I oplevet krisen og hvor står I lige nu?

Vi blev ramt hårdt da Danmark blev lukket ned. Mange af vores produkter ender ofte ude i detailhandlen eller på udstillinger rundt om i verden, og her blev der lukket ned for alt. Ligeledes var det jo i den periode, hvor det danske sommerland skulle til at skilte for sæsonen 2020, men meget af det blev også sat på standby, da sommerlandet lukkede.

Ret hurtigt blev der brug for afstands markeringer til de butikker der stadig havde åbent, så vi udviklede forskellige designs til fx gulvmarkeringer, som vi tilbød vores forhandlere. Gulvmarkeringer blev jo nærmest over natten et af vores mest efterspurgte produkter.

Hvordan sikrer I jer at kunderne får den nødvendige service og support?

For at sikre at vi kunne levere de produkter vores forhandlere efterspurgte, købte vi stort ind da Corona ramte. Vi fyldte vores lagre helt op. Vi har gennem hele perioden været i tæt dialog med både vores leverandører og vores forhandlere. På den måde har vi kunne levere det produkt eller tilsvarende som forhandlerne efterspørger.

Ligeledes ville vi sikre at vores kunder havde tilgang til al viden om vores produkter. Derfor gik vi i luften med en helt ny web-shop/videns portal, således at vores forhandlere havde adgang til information døgnet rundt.

Hvilke områder har været mindst/mest ramt af krisen?

De produkter der er målrettet udstillings branchen er helt klart hårdest ramt. Det er også det område, som vi ikke tror på kommer igang i igen før til næste år.

Til gengæld er der mere optimistiske takter med produkter til detailhandlen og produkter til indretning af kontorlandskaber og restauranter. Der er kommet en masse nye retningslinjer for, hvordan man skal indrette sig. Der har vi valgt at bruge energi på at tilpasse nogle af vores eksisterende produkter, således at de kan bruges til de formål.

Kan I se en bedring i hvordan tingene udvikler sig?

Der er en klar bedring i markedet, hvor flere store projekter genopstår, efter at have ligget stille under Corona. Der er tydligt at se på vores foliesalg, at der er mere gang i produktionen ude hos vores forhandlere.

Hvad har I fokus på lige nu?

Lige nu er vores fokus at få vores uddannelsesafdeling Wrap-Academy i gang igen. Vi var nødsaget til at aflyse alle planlagte uddannelsesforløb under Corona. Vi planlægger uddannelser og certificeringer inden for Bilindpakning samt vinduesfilm montering straks efter sommerferien.

Tror I krisen vil påvirke, hvad kunderne vil efterspørge det næste års tid?

Der er produkter, som har fået en øget fokus under Corona, så som gulvmarkeringer og rumopdelinger. Det er produkter, som vi tror på vil have en øget opmærksomhed også i årene fremover.

I takt med at eleverne vender tilbage til klasselokalerne, og kontorpersonalet vender tilbage til deres borde, vil der blive et øget ønske om at tilsikre den nødvendige afstand mellem pladserne. Produkter, der kan hjælpe med det, er og vil fortsat blive efterspurgt. Vi har valgt at fokusere på produkter, der løser den opgave med bl.a. vores tekstilrammer, der ligeledes virker lydabsorberende.

Er der en særlig solstrålehistorie I vil fortælle?

Vores produktionsanlæg til flag og bannere har under Corona haft en overkapacitet som vi har udnyttet til at lave ansigtsmasker. I starten bare hvide masker for at dække efterspørgsel efter masker. Men nu er de med videreudviklede med printede reklamer og med smarte designs så man også har lyst til at have dem på. Maskerne er godkendt til brug i både Tyskland og Spanien
Der er blevet så stor en succes, at vi har været nødsaget til at søge yderligere færdiggørelses kapacitet for at følge med efterspørgslen.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.