Forside / Nyheder / Marked / Opruster til den digitale transformation på markedet for tekstiltryk

Opruster til den digitale transformation på markedet for tekstiltryk

L-Shop Team kampagnebanner

Kornit Digital, leverandør af digitale DTG- og tekstiltrykmaskiner, har købt softwarefirmaet Custom Gateway som leverer en Cloud-baseret workflow-løsning beregnet til end-to-end produktion af beklædningsgenstande og tekstilinteriør.

Købet markerer et vigtigt næste trin i det strategiske partnerskab med førende varemærker, detailhandlere og leverandører, i forbindelse med udrulningen af den digitale transformation

, skriver Kornit Digital i en pressemeddelelse.

– Overtagelsen af Custom Gateway løfter vores kompetencer og styrker vores samarbejde med de strategisk vigtigste kunder, siger Ronen Samuel, Kornit Digital CEO.

Den digitale transformation rammer tekstilmarkedet

– Varemærkeejere, detailhandlere og leverandører i alle størrelser vil vokse markant gennem den digitale transformation, og med Custom Gateway vil Kornit revolutionere on-demand digital tekstilproduktion med en unik end-to-end-løsning.

Custom Gateway er velegnet til både B2B og B2C forretningsmodeller og håndterer alle trin i en effektiv on-demand-produktion. Platformen muliggør ordreoprettelse, indholdsstyring og visning i frontend. Ordrer, der oprettes, er indkapslet af et robust ordrestyringssystem og ledes til de relevante back-end-produktionsenheder ved hjælp af sofistikerede algoritmer. Når ordrene fortsætter til produktionen, dirigeres og administreres de smart for at muliggøre den mest effektive on-demand-produktion i stor skala.

Hele processen fra ordreoprettelse til forsendelse er beriget med integrationer til eksisterende it-miljøer, datadrevet beslutningstagning og intelligente analyser. Ved at forbinde frontend (online eller anden web-to-print interface) med back-end skulle teknologien give kunderne mulighed for at realisere den fulde effektivitet, skalerbarhed og rentabilitet.

300 kunder, heriblandt førende varemærker

Custom Gateway har over 300 aktive kunder globalt, inklusive varemærker som Storbritanniens største modeforhandler Next, såvel som andre førende sports- og modemærker.

– Vi er glade for at bringe disse to kreative kulturer sammen og ved af erfaring, at Kornit og Custom Gateway er bygget på en fælles vision, siger Andrew Talbot, CEO hos Custom Gateway.
– Sammen vil vi give kunderne optimal kontrol over deres forretning, sikre hurtig, socialt ansvarlig produktion i en rentabel model, der producerer og afsender ordrer i realtid, uden opbygning af unødig lagerbeholdning.

– On-demand-produktion forbigår traditionelle detailmodeller, og de producenter, der udnytter alle tilgængelige data, vil vinde markedet, siger Omer Kulka, Kornit Digital CMO.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.