Forside / Nyheder / Ricoh går nye veje med produktlanceringen
I det live-streamede webinar deltog fra venstre mod højre pre-sales konsulent Lars Gadegaard, produktchef Jan Brændholt og markedsdirektør Lasse Poulsen.

Ricoh går nye veje med produktlanceringen

Tidligere på året lancerede Ricoh deres nye Ricoh Pro C5300s som afløser for den meget populære C5200s-serie. Nu er den endelig tilgængelig på det danske marked, hvilket Ricoh markerede med et velbesøgt webinar.

Det, der karakteriserede forgængeren C5200s, den store fleksibilitet, er ikke blevet mindre med den nye opdatering. Produktchef Jan Brændholt fortæller, at med de mange forskellige input og output muligheder kan man lave op til 36 forskellige konfigurationer. Her i blandt kan nævnes muligheder for at false, hulle, hæfte, indsætte spiralryg eller lave firkantet ryg på brochurer på tryksager på op til 120 sider.

Forgængeren fik kælenavnet ”receptionisten” som skulle lede tankerne hen på den arbejdsfunktion, som i praksis løser alle opgaver, små og store, uden at vi rigtigt bemærker det. Maskinen har, ifølge Jan Brændholt, da også været særdeles populær hos marketing og in-house bureauer, hvor pladsen er begrænset og behovet for fleksibilitet stor. Med en række nye opgraderinger tror Ricoh på, at den også vil være interessant for trykkerier og printhuse.

Et step op på kvaliteten

Det skyldes, at de med Pro C5300s tager de et skridt op på kvaliteten. Det er sket ved at implementere en række teknologier fra de større 7200 og 9200-systemer, således at de kvalitetsmæssigt, matcher hinanden. Det gælder blandt andet VCSEL-teknologien, der leverer markedets højeste reelle opløsning på 2400 x 4800 dpi, vakuum-feeder, print til kant og en Fusing Belt Smoothing Roller som sikrer en høj og ensartet kvalitet, også ved store oplag. På den måde er du sikret samme kvalitet fra alle maskiner.

Ricoh Pro C5300s i sin enkleste konfiguration.

Pro C5300s kan printe på ark helt op til 360 gram og har stor fleksibilitet på formaterne. Afhængig af hvilke input-moduler man vælger kan man kontinuerligt printe ark i op til 700 mm i længden og et særligt banner-modul giver mulighed for en printlængde på ikke mindre end 1260 mm. Det giver selvsagt muligheder for en lang række forskellige applikationer. Jan Brændholt fremhæver den forbindelse, at det også er muligt at printe på syntetiske materialer. Det har fået stigende relevans i en corona-tid, hvor fx man skal kunne afspritte menukort, vejledninger, instruktionssedler og skilte.

Personalisering og automatik

Om den nye Pro C5300s også skal gå under kælenavnet receptionisten må tiden vise. Pre-sales konsulent Lars Gadegaard fortæller, at man med software-pakken Fusion Pro Create kan skabe både kreative og datadrevne produkter, hvilket eller godt kan være lidt af en udfordring i fx Office-pakken. Via integration til de velkendte Adobe-programmer får man hele palletten af kreative værktøjer med i købet.

TotalFlow er Ricohs automatiseringsværktøj, der åbner for nogle af de muligheder, som er så efterspurgte for tiden. Mere automatik og færre menneskelige berøringer skal gøre processerne mere effektive og rentable. Ricoh har værktøjet til at imødekomme dette med TotalFlow.

Ricoh Pro C5300s er bygget til at producere 150.000 print om måneden, men kan klare peak-perioder på helt op til 450.000 print.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.