Forside / Nyheder / Marked / Er der brug for trykte magasiner i en digital tidsalder?

Er der brug for trykte magasiner i en digital tidsalder?

Det er vi nok ikke et øjeblik i tvivl om i den grafiske branche. Forleden mødte jeg Patrick May, og her faldt snakken bl.a. på det trykte magasin, specifikt personaleblade. Patrick May har bureauet Radical Communications – på deres website faldt jeg over denne lille tekst, og det kan da vist ikke siges meget tydeligere: Ja, det trykte magasin er en vigtig del af mediemikset.

WHY YOU NEED IT?

Do printed staff publications have a justification for existence in the 21st century? After all, producing content for a magazine is a burden and the costs for designers, print and delivery are steep. So good riddance then? Before you dismiss these reminisces of old times altogether, consider this: with everything about everything accessible in digital repositories competing for attention, a well-crafted magazine for sure will get noticed and it will make an impact. A printed publication is infinitely readable, transportable, rollable and foldable. Also, how many words can you read on a computer screen before you start drifting off or your eyes start burning from the inside out? Think of your reader and put your meaty comms in print.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.