Forside / Nyheder / Ledelse / De uretfærdige fordele

De uretfærdige fordele

I februar sidste år fik et af vores store trykkerier, Cool Gray i Skovlunde lige uden for København, ny CEO. Det var Jesper Ulsø, som blandt andet kom med en baggrund som direktør i Aller Media. Hans første opgave hos Cool Gray var en afdækning af virksomhedens uretfærdige fordele.

Hvad er en uretfærdig fordel

Analysearbejdet startede med, at man skulle finde frem til, hvor Cool Gray var noget særligt, og det måtte ikke være noget med loyalitet, der gjorde forskellen. ”De uretfærdige fordele”, er Jesper Ulsøs egen betegnelse for de områder, hvor virksomheden har et særligt godt udgangspunkt at bygge videre på. Koncernen er en salgsorienteret virksomhed. Det skal den fortsat være, forklarer Jesper Ulsø. Det er også et hus, der kendetegnes ved at være et ”kvalitetshus”. Det skal det også fortsat være.

Hos Cool Gray er den uretfærdige fordel medarbejderne

– Jeg kunne ret hurtigt i processen konstatere, at det særlige her i virksomheden var de mennesker, der er ansat. Det var dem, der gjorde forskellen. Så min opgave var ret enkel. Jeg skulle blot samle på – og fastholde talenterne. Det gælder både inden for salg, administration, bureauet og produktionen, fortæller Jesper Ulsø.

Læs mere om Cool Gray og Jesper Ulsøs første halvandet år i virksomheden i vores næste Print og Medier magasin. Modtager du ikke magasinet, kan det bestilles her.

 

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.