Forside / Nyheder / Ledelse / Heidelberg overgår egne forventninger

Heidelberg overgår egne forventninger

Sign&Print Connect maj 21

Ifølge den foreløbige opgørelse har Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) overgået sin egen prognose med hensyn til nettosalg og driftsresultat for seneste regnskabsår, som blev afsluttet den 31. marts 2021.

Takket være et stærkt fjerde kvartal lå salget samlet set på omkring € 1,913 mia. Lidt over det forventede på € 1,85 mia. Det skyldes især den stigende efterspørgsel i Kina, dele af Europa og i sidste kvartal også i USA. Alene i fjerde kvartal forbedredes ordreindgangen markant til € 579 mio. mod € 462 mio. i samme kvartal sidste år. Ordrebeholdningen steg således til et niveau på € 636 mio., hvilket giver et gunstigt afsæt for det nye regnskabsår.

– Med en stærk slutspurt har vi været i stand til at genoplive det opsving, som corona’en ellers satte en stopper for sidste forår, udtaler Rainer Hundsdörfer, Heidelbergs CEO. – Fremgangen i de forskellige regioner bestyrker os i, at vi vil være i stand til at fortsætte vores opadgående tendens i både nettosalg og overskud i fremtiden.

– Den konsekvente og hurtige implementering af vores transformationsprogram har stabiliseret Heidelberg under pandemien og nu, hvor vi kan begynde at mærke effekterne af genåbningen, er grundlaget der for en rentabel vækst, siger Marcus A. Wassenberg, virksomhedens CFO.

Som forventet er det foreløbige resultat efter skat i regnskabsåret 2020/21 forbedret markant fra sidste år. På grund af det gunstige seneste kvartal forventes det samlede tab at blive noget lavere end tidligere forventet. Især takket være den kraftige reduktion i medarbejderantal og indtægter fra formueforvaltning vil den frie pengestrøm for regnskabsåret som helhed være klart positiv, og den finansielle nettogæld holdes på et lavt niveau.

Virksomheden offentliggør sit reviderede regnskab og årsrapport for 2020/2021 den 9. juni 2021.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.

Skriv et svar

Din e-mail vil ikke være synlig.Tvungne felter er markerede *

*