Forside / Artikler / SIGNPROOF – En enmandshær
Det er evnen til at samle og tage ansvar for hele opgaven, som er SIGNPROOFs kompetence. Her for MAN Truck som har fået bildekorationer, beach-flag, bardisk og telt samt promtionmateriale til deres kampagne.

SIGNPROOF – En enmandshær

Skilte- og brandingvirksomheden SIGNPROOF har flere rigtigt store kunder i deres portefølje. De har også en omfattende produkt-pallette. Så man bliver lidt overrasket, når man ser hvor mange medarbejdere der er i virksomheden. Hvordan er det muligt?

Marck Hvorslev startede SIGNPROOF i december 2015 efter at have opbygget et betydeligt netværk i skiltebranchen. Ene mand satte han sig for at skabe en virksomhed, der på indgående know-how, netværk og stærke salgskompetencer, kunne løse den udfordring, som mange varemærkeejere står med: At skulle håndtere et utal af underleverandører.

Marck Hvorslev har udgjort sin egen enmandshær siden 2015.

Bred erfaring danner grundlag for egen virksomhed

Efter at have arbejdet med salg og outsourcing af salg igennem flere år, blev døråbneren til skiltebranchen det Schweiziske firma Tyndal, som i 2003 søgte agenter i Skandinavien. Det var et første generations LED-skilteprodukt, som på daværende tidspunkt var nyskabende og patenteret i 52 lande.

Marck Hvorslev blev salgsansvarlig for Tyndal Scandinavia og endte med at være den eneste i hele verden, som var i stand til at sælge produktet. Desværre levede produktet ikke op til hvad producenten havde lovet, og hvad der lignede en spændende rejse, måtte ende.

Rejsen fortsatte hos TUE Gruppen og Ole Nonbye A/S som henholdsvis salgschef og sparringspartner med primær fokus på facade & terrænskilte. Så markedsanalyse og opsøgende salg ligger dybt forankret i Marck Hvorslev.

I januar 2012 kontaktede møbelproducenten Zederkof Marck Hvorslev. De havde hørt om ham og ville udnytte deres gode position som møbelleverandør til Horeca-segmentet (Hotel, Restaurant og Cafe) til også at påtage sig opgaver med skiltning.

Han opbyggede gennem knapt fire år en virksomhed i virksomheden og skabte efter eget udsagn en ganske god forretning. Som mellemmand mellem de mange forskellige kunder og de mange underleverandører af skiltemateriale udviklede han et kolossalt netværk og en indgående viden om de krav som Horeca-branchen stiller til deres leverandører. I december 2015 stoppede han for at starte sit eget firma – SIGNPROOF.

Intet er for småt eller for stort til, at Marck Hvorslev og Signproof tør prøve kræfter med det.

Fik hurtigt vind i sejlene

Allerede fra starten fik han flere store kunder, fordi de kendte ham fra tidligere job i skiltebranchen. En af de første kunder var TDC som jo er en ganske fin kunde at starte ud med. Royal Unibrew kom også tidligt med og for deres brand Heineken er han pt ved at bygge den første flagskibsbar i Danmark som skal installeres hos Hotel Scandic Weber i København.

I dag står han så med sin egen forretning, der bogstavelig talt laver alt inden for skilte og branding. Han løser fleste skilte og tryk relaterede opgaver, men har outsourcet produktionen hos en række udvalgte partnere, som hver især er specialiseret inden for deres område. Marck Hvorslevs opgave er at binde det hele sammen. Han siger:

– Vi kan ikke alle være gode til alting og have råd til det nyeste og bedste udstyr. Min force er, at jeg kender rigtig mange i produceret i branchen som ikke arbejder med slutkunden og jeg ved, hvem der er de bedste til hvad. Så når jeg løser en opgave, er det mit kendskab til kundernes behov og mit kendskab til de dygtigste aktører i skiltebranchen, der gør, at jeg kan levere de bedste løsninger til mine kunder.

En af de seneste opgaver Signproof har løst er for vinfirmaet Penfold, som ønskede en eksklusiv instore-løsning, der blandt andet består af nogle rødlakerede metalkasser med laserudskårent firmalogo.

Vi er alle ”brokere”

Marck Hvorslev finder betegnelsen ”broker” lidt negativt ladet, men siger:
– Vi er alle brokere. Med få undtagelser er der ikke nogen, der fremstiller alt selv. Det kan ikke lade sig gøre at være konkurrencedygtig på alting. Kunsten er i virkeligheden at finde ud af, hvem der er dygtige til hvad, og så få sat de bedste ressourcer sammen til at løse en opgave. Det er det jeg kan og har stor erfaring i.
Branding-opgaver kan hurtigt blive meget komplekse fordi de enkelte dele skal produceres hos mange forskellige leverandører. SIGNPROOF tilbyder at samle opgaverne et sted. Så uanset om du skal bruge telte, facadeskilte, bildekoration, plakater eller noget helt femte, så er Marck Hvorslevs tilbud, at han kan stå for det hele. Så slipper man for at bruge ekstra tid og penge på alt for mange leverandører.

Egne agenturer

Det store netværk har også betydet, at SIGNPROOF i dag har deres egne agenturer. Fx er de dansk forhandler af det hollandske teltsystem Creative Structures, der bruges til forskellige events. Det er et solidt, modulært og meget fleksibelt teltsystem som giver uanede muligheder for pop-events hos fx bilforhandlere, festivaller, golfarrangementer og meget andet. Der kan selvfølgelig trykkes på teltdugen.

Opsøgende salg og netværk

Netværk er helt afgørende for, at en virksomhed som SIGNPROOF bliver succesfuld. Der er nødt til at være en vis mængde af mund-til-mund-metode i markedsføringen, da han kun er sig selv og der kun er 24 timer i døgnet. Marck Hvorslev er meget opsøgende, og god til at få en dialog i gang. Han frekventerer også adskillige erhvervsnetværk, hvor han lytter efter potentielle muligheder og kan inspirere andre omkring deres muligheder inden for branding.
Blandt de mange netværk han deltager i er Høje Taastrup Erhvervsnetværk, Gjensidige Kvindeliga netværk, Furesø Erhvervsforening og Glade chefer/Happy Bosses.

Byggepladsskilte reddede en stor del af omsætningen i 2020.

Om fremtiden

Om hvordan SIGNPROOF skal udvikle sig siger Marck Hvorslev:
– Først og fremmest skal jeg udbrede kendskabet til SIGNPROOF som en totalleverandør i kvalitetsprodukter inden for skiltning og branding. Der er principielt ikke en opgave jeg ikke kan tage med mindre, det bare handler om at være billigst. Den leg deltager jeg ikke i.

2020 ramte SIGNPROOF som så mange andre. Især fordi en stor del af omsætningen kommer fra events. Men dels havde de et par meget store opgaver, som var aftalt inden krisen, og dels var der en stor efterspørgsel i byggebranchen, som afbødede en del af omsætningstabet. Og nu kan SIGNPROOF og Marck Hvorslev mærke, at tingene er begyndt at vende. Så selvom optimismen tilsyneladende aldrig har været væk hos Marck Hvorslev, så er den nu funderet på et endnu mere solidt grundlag.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.