Forside / Artikler / DEKO Dekoration: ”Det er længe siden, vi har haft så travlt”
Charlotte W. Hansen har hånden på de fleste opgaver i DEKO Dekoration.

DEKO Dekoration: ”Det er længe siden, vi har haft så travlt”

Det sidste år har vært langt og sejt, men nu vender det for alvor for skiltebranchen. Mange mindre håndværkere og butikker er ved at genopfriske deres branding og kommunikation. Biografer, teatre, koncertsteder, messer, festivaller m.m. begynder så småt at røre på sig. Der er brug for skilte i alle mulige afskygninger.

Hos DEKO Dekoration, lidt uden for Slagelse, mærker de også travlheden. Daglig leder Charlotte W. Hansen fortæller, at hun i morgen skal dekorere tre biler færdig og at de virkelig kan mærke, at der sker noget nu. Kunderne er især mindre håndværkere og butikker på Sjælland, men de fungerer i vid udstrækning også som underleverandør for fx arkitekter på større bygge- og indretningsprojekter. Montageopgaver for andre, fx jyske skiltevirksomheder, som har opgaver på Sjælland, tager de også, da det bedre kan betale sig på grund af rejsetid og omkostninger. Omkring en tredjedel af deres omsætning er som underleverandør.

DEKO Dekoration indehaves af Charlottes far, Henning Hansen, som startede virksomheden for ca. 50 år siden. Han startede dengang som vinduesdekoratør, men det bredte det sig til udstillinger og sidenhen til alt der har med skilte og udsmykning at gøre. I dag dækker de det meste inden for skilte.

Agenturet på skiltene fra MENG er ofte adgangen til de lidt større opgaver.

Mange strenge at spille på

Virksomheden er lille, men spænder vidt. De har to hjemmesider. En hjemmeside for selve DEKO Dekoration og en hjemmeside der hedder messestand.nu specielt rettet mod messer, udstillinger og events. De har også agenturet på skilte fra den tyske skilteproducent MENG. Det er dør- og orienteringsskilte med udskiftelige tekster til fx større virksomheder, kontorfælleskaber og offentlige institutioner. Et agentur de har stor glæde af, og som sætter dem i kontakt med en del større kunder. Charlotte fortæller:

Humøret er højt med udsigten til stigende efterspørgsel og et gnidningsløst generationsskifte.

– Der er en del der finder os, via vores hjemmesider. Vi bruger også lidt ressourcer på markedsføring, primært en ekstern SEO-ekspert og så lidt kuvertfyld når vi sender materiale til kunderne. SEO-optimeringen er nok den, der giver mest og så netværk. Jeg er en del af netværket B2B Vestsjælland. Jeg synes, det er vigtigt at komme ud og møde andre og høre om deres tanker og ideer, når man ellers går alene det meste af dagen. Og så falder der nu og da en opgave af.

Ukompliceret generationsskifte

Det er tanken, at Charlotte gradvist overtager virksomheden efter sin far. Den proces er ifølge Charlotte ganske ukompliceret. Hun siger:
– Jeg er oplært af min far og vi har samme holdning til kvalitet og kundeservice, så der kommer ikke til at ske de store ændringer. Vi kender hovedparten af vores kunder rigtig godt, ved hvad de godt kan li’ og kan træde til, når det brænder på. Sådan har det altid været, og sådan bliver det ved med at være.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.