Forside / Nyheder / Kommunikation / Spraglede og pålidelige designmuligheder med ny neonfarveguide

Spraglede og pålidelige designmuligheder med ny neonfarveguide

Med Touch7 Color Guides fra Ricoh får designere mulighed for at indarbejde neonfarver i designet på en forudsigelig måde. Neonfarverne kan bruges meget mere kreativt og på flere måder end man umiddelbart skulle tro.

Med Touch7 farveguide får man mulighed for at fremstille 1520 farver med neon-egenskaber på en forudsigelig og reproducerbar måde. Det er ved hjælp af den 5-farvede Ricoh Pro C7200X digitale printer, at farverne kan dannes.

Det sker grundlæggende på to forskellige måder. Ved at anvende neon-gul og neon-rosa SCR erstattes dele af den underliggende CMY med neon-toner for at skabe et renere og lysere udvalg af neonfarver. Anvender man Neon Yellow og Neon Pink Overprint Guides, printes toneren oven på CMY for at øge farvemætningen. Guiden viser 1520 eksempler på, hvordan det tager sig ud.

Neon-guiden kan åbne store muligheder for kreative printere der ønsker at tilbyde deres kunder nye visuelt stærke løsninger.

Richard Ainge, grundlægger og CTO for Touch7 udtaler:
– Alle farver i denne, verdens første, digitale neonfarveguider anvender en neon-toner til at producere lyse, levende, kraftfulde resultater samt at udvide Ricoh-printerens farvespektrum. De spænder fra dybt mættede røde farver til subtile pastelfarver. Og fremstillingen af den femte farveform er enkel og logisk.

Eef de Ridder, vicepræsident, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, tilføjer:
– Farveguider har længe været forbundet med Pantone, men deres Neon- og Pastel-farveguider er ikke egnet til digital produktion. Touch7-guiderne har 1.520 digitale farver, og der er ikke behov for at blande spotfarver. Det resulterer bare i unøjagtighed, spild og ekstra omkostninger. Med Touch7-guiderne er det ubesværet at frembringe et visuelt imponerende og fængslende trykt resultat.

Kreative printere og bureauer kan finde mere information om Touch7 ved at besøge www.touch7.co/ricohguides.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.