Forside / Artikler / House of Seven vil være Fyns største one-stop-printshop
Christian Holm er over det hele den dag jeg besøger House of Seven, da makkeren ligger syg derhjemme.

House of Seven vil være Fyns største one-stop-printshop

Det er ikke hverdagskost at møde nogen med så store ambitioner, som de unge mennesker der har overtaget Print og Kopi Odense. Der er fuldt tryk på kedlerne og de er ikke i tvivl om, at de allerede til næste år har tredoblet omsætningen.

Christian Holm og Christian Larsen er begge I starten af trediverne. De overtog tidligere på året Print og Kopi Odense som var en en-mands forretning baseret på traditionelle print og kopi-opgaver samt lidt billedindramning. Det var åbenbart et godt fundament for denne ambition som de nu er ved udfolde under navnet House of Seven.

Syv forretningsområder

Navnet House of Seven kommer af, at de har syv forretningsområder på paletten. Udover tryksager tilbyder de også grafisk design, branding (tekstiltryk), websider, digital markedsføring, skilte og bilindpakning.
Syv forretningsområder som gradvist skal gøre dem til Fyns største one-stop-shop for grafisk kommunikation.

Christian Holm er uddannet web-integrator men har altid været bidt af både biler og motocross og ikke mindst grafisk design til staffering af disse. Derfor påbegyndte han efterfølgende uddannelsen som skiltetekniker, hvor han kunne få afløb for sin lidenskab for at designe stafferinger til disse. Den anden Christian (Larsen) er multimedie designer og har en bachelor i webudvikling. Så det er to alsidige herrer med hovederne godt skruet på.

House of Seven (Seven Print & Kopi) er kommet godt i gang med både broderi og print på T-shirts, tasker m.m.

Èt venskab – én drøm

Ideen om at være selvstændig har været brændende for begge Christian’er. De stiftede House of Seven i januar måned og indkøbte en storformatprinter og en skæreplotter hos vikiallo. Men det var først med overtagelsen af Print og Kopi i september at de fik det fundament, der gjorde dem i stand til at sætte turbo på drømmen.

– Vi har ligget vandret de sidste fire måneder og ikke lavet andet end at arbejde, spise og sove. Vi har satset alt hvad vi har i dette projekt, og det skal bare lykkes. Det er jeg ikke i tvivl om, at det gør, siger Christian Holm og tilføjer – Man skal normalt ikke mixe venskaber og forretning, men vi har den samme passion og det samme drive der gør, at vi kan føre den her drøm ud i livet – sammen.

Fandt et godt fundament for deres drømme

Print og Kopi-shoppen kører næsten uanfægtet videre og skaber et fornuftigt fundament. Men der hvor de har mest succes i øjeblikket er inden for broderi på kasketter, nøgleringe, tøj og huer samt tryk på T-shirts motor-events. De har også betydelig succes med deres Epson-printer og Summa-skæreplotter, hvor de blandt andet producerer stickers i lange baner. Det kan være til specialprodukter som barskabe indrettet i fx en brandslukker (Made by Lund) eller til den webshop, som er under opbygning, der skal gå hen og blive Danmarks største stickershop. Stickers der, for langt de flestes vedkommende, er designet af Christian Holm selv.

Der skal investeres i succes’erne

Som sagt er ambitionerne store. Næste år skal omsætningen runde fem millioner og inden for fem år er målet at være 15 ansatte. Om 10 år er de 50, hvis det står til de 2 x Christian.

På den korte bane ønsker de at investere i en flatbed-printer og en broderi-maskine. De får mange forespørgsler om print på plader og løser allerede en del broderi-opgaver. Derudover drømmer Christian Holm også om en laser-cutter som alternativ til en stansemaskine.På den lidt længere bane er en 3D-printer til fremstilling af POS-materiale blandt drømmene.

Der tænkes store tanker på Grønlykkevej 8A i Odense. Print og Medier følger spændt med i fortællingen og håber at kunne bringe godt nyt.

De laver mange stickers til både specielle barskabe som dette, der er indrettet i en skumslukker og Christian Holms lidenskab – Motocross-stafferinger.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.