Forside / Nyheder / Kommunikation / Adobe lancerer ny løsning for små virksomheder

Adobe lancerer ny løsning for små virksomheder

Marabu kampagnebanner – maj 2022

Sociale medier er blevet en integreret del af manges hverdag og liv, og stadig flere markedsfører sig ved at skabe kreativt indhold til egne kanaler. En trend, der er kommet for at blive, og som Adobe nu imødekommer med et nyt kreativt program Creative Cloud Express.

Programmet bygger på skabeloner og er en markant videreudvikling af den populære Adobe Spark-app, der blev lanceret i 2016.

– Et skabelonbaseret kreativt værktøj, der gør det muligt for alle at fortælle deres historie. Sådan siger Scott Belsky, der er produktionschef og vicedirektør for Creative Cloud.

Programmet har til formål at gøre det nemt og hurtigt at udvikle kreativt indhold, der skiller sig ud. Modsat andre tjenester giver Creative Cloud Express adgang til tusindvis af skabeloner, 20.000 forskellige skrifttyper og 175 millioner licenserede Adobe Stock-billeder. Alt sammen drevet af den samme teknologi der også ligger bag Adobes programmer Photoshop, Premiere og Acrobat.

Ifølge Scott Belsky er en af app’ens bærende elementer, at det skal være let at bruge.
– Alle har en historie at fortælle, og det er vores mission at give alle mulighed for at udtrykke deres idéer. De nye funktioner inkluderer blandt andet:

  • Drag-and-drop funktioner, der gør det hurtigt at tilpasse tusindvis af skabeloner.
  • 20.000 forskellige skrifttyper og 175 millioner Adobe Stock-billeder.
  • Avancerede funktioner, der gør det muligt at søge og udforske Adobe Stock Marketplace.
  • Sammenlægning af videoer, omdannelse til GIF-filer og PDF-konvertering via Adobe Sensei.
  • Ensartethed på tværs af teams med Shared Templates og Shared Brands features.
  • Mulighed for at opbevare al indhold samme sted via integrationer med Creative Cloud Libraries.
  • Værktøj til udgivelse på sociale medier via ContentCal-funktionen.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.