Forside / Nyheder / Ledelse / Skal du konkurrere med onlinevirksomhederne?

Skal du konkurrere med onlinevirksomhederne?

Marabu kampagnebanner – maj 2022

Nej, ikke nødvendigvis, hvis du spørger Peter Ollén fra Sign&Print i Sverige og Norge. Og han fortsætter med nedenstående eksempel fra Norge, men det gælder lige så fint i Danmark og Sverige – og mange andre lande.

En skiltevirksomhed i en lille norsk by havde svært ved at konkurrere med nettrykkerierne. Årsagen var, at han konkurrerede om det samme produkt: nemlig det at producere skilte.

Men så gik han i tænkeboksen, og fandt frem til, at han skulle sælge noget andet end onlinevirksomheden. Han ville levere færdigmonterede skilte. Så han producerede en brochure, som blev udsendt til alle virksomheder i nærområdet. I brochuren blev der vist billeder og priser på forskellige skilte – inklusive montering.

Det var et almindeligt skilte, som forinden var blevet oplevet som dyrt, når det kostede kr. 800. Nu var det pludselig interessant til kr. 2.900 for prisen inkluderede nedtagning af det gamle skilt, udbedring af gamle ophængningshuller samt montering af de nye skilt.

Det giver stof til eftertanke, så find ud af hvilke produkter du kan forædle for dine kunder. Du skal ikke blot sælge et produkt, men derimod en færdigpakket løsning.

Om Lis Lykke

Jeg er i den grad en livsnyder og sætter stor pris på en lækker middag sammen med familie eller venner, privat eller på en god restaurant. Jeg er ikke den helt store madkunstner, men kan lide at planlægge og tilberede en middag, der ikke er for indviklet, men gerne lidt ny og uprøvet.