Forside / Nyheder / Kommunikation / Juryen til Packnorth Awards 2022 er klar

Juryen til Packnorth Awards 2022 er klar

Marabu kampagnebanner – maj 2022

Der er 35 forskellige emballagekategorier at vælge imellem, hvis man vil deltage i konkurrence Packnorth Awards. Alle deltagere får feedback på, hvordan produktet er vurderet på de fire kriterier juryen anvender.

Ulla Risager er lektor på Danmarks Medie- & Journalisthøjskole.

Der er fem dommere i juryen. De kommer fra nordiske universiteter, organisationer og rådgivningsvirksomheder og repræsenterer stærke kompetencer inden for de områder, som produkterne vurderes på.

Tovholder er Bo Wallteg, som er indehaver og redaktør af magasinet Nordemballage og packnews.com samt medstifter af Packnorth Awards. Han suppleres i Sverige af Felix Helander, som er selvstændig strategikonsulent for emballage- og fødevareindustrien.

Fra Lund universitet kommer Katarina Elner-Haglund. Hun er adjunkt i designvidneskab og underviser i produktudvikling. En af hendes pointer er, at man gennem kloge materialevalg både kan skabe produkter med smarte funktioner og som samtidig kan indgå i cirkulære kredsløb.

Fra Danmark kommer Ulla Risager som lektor på Danmarks Medie- & Journalisthøjskole. Hun forsker og underviser bl.a. i emballagedesign og har en baggrund som grafisk formgiver, art director og fotograf.

Carsten Bøg er leder af Grakoms afdeling for CSR og miljø.

Endelig er der Carsten Bøg. Han er med til at udvikle kriterierne for Svanen. I dagligdagen er han leder af danske Grakoms afdeling for CSR og miljø. Med 30 års erfaring rådgiver han den grafiske industri og emballageindustrien om bæredygtighed, livscyklusanalyser og ressourceforbrug og deltager ofte i den offentlige debat med artikler om disse emner.

Det kan indsendes bidrag til konkurrencen frem til den 1. august 2022. Prisuddelingen finder sted på Scanpack-messen den 4. oktober. Messen foregår i Göteborg. Du kan læse mere samt tilmelde dig konkurrencen her.

Om Søren Winsløw

Mit hjerte banker for at tilvejebringe og formidle viden og information, så det giver mening og værdi, og som kan løfte den enkelte, gruppen, organisationen eller branchen.